דילוג לתוכן

תאונות בתחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית בישראל, הכוללת אוטובוסים, רכבות והרכבת הקלה, מהווה אמצעי תחבורה נפוץ למיליוני אנשים מדי יום. עם זאת, נפילות במהלך השימוש בתחבורה הציבורית עלולות להתרחש ולגרום לפציעות גופניות חמורות. אם נפגעת בתחבורה הציבורית, חשוב לדעת כי קיימות זכויות רחבות לפיצוי, אך מימושן דורש הבנה של החוקים הרלוונטיים. במאמר זה נעסוק בזכויות הנפגעים, במי נושא באחריות ובתהליך קבלת הפיצויים.

תאונות בתחבורה ציבורית

מי נושא באחריות במקרה של נפילה בתחבורה ציבורית?

בדרך כלל, האחריות לנפילות בתחבורה ציבורית מוטלת על מפעילי התחבורה (כגון חברת האוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה). עם זאת, קיימת אפשרות שלמעורבות של צדדים שלישיים או של הנוסע עצמו. למשל, נהיגה לא זהירה של הנהג, בלימה חדה או זינוק מהיר מדי, יכולה להוות רשלנות מצד המפעיל. בנוסף, אם מדובר במפגעים בתשתית, כמו רצפה רטובה או מדרגות שבורות, המפעיל יישא באחריות. במקרים אחרים, כמו נפילה שקרתה בשל חוסר זהירות של הנוסע או מעורבות של צד שלישי, ייתכן שיהיה צורך לבדוק את חלוקת האחריות.

זכויות הנפגעים

נפילה בתחבורה ציבורית נחשבת לרוב לתאונת דרכים, ומכאן שמדובר בזכויות הנפגעים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. החוק מחייב את מפעילי התחבורה הציבורית לבטח את הנוסעים בביטוח חובה, ולכן כל נוסע שנפגע זכאי לפיצוי, ללא קשר לשאלת האשמה.

הפיצויים יכולים לכלול הוצאות רפואיות, דמי אובדן כושר עבודה, פיצוי על כאב וסבל, וכן קצבאות נכות מהמוסד לביטוח לאומי במקרה של נכות זמנית או קבועה.

סוגי התאונות בתחבורה ציבורית

נפילות יכולות להתרחש במספר סוגי תחבורה ציבורית: רכבת ישראל, רכבת קלה, אוטובוסים ועוד. למשל, נפילות על רציפי הרכבת, במדרגות או בתוך הקרונות נחשבות לתאונות במסגרת אחריותה של רכבת ישראל. גם ברכבת הקלה או באוטובוס קל, תאונות כמו נפילה בזמן עלייה או ירידה, או בתוך הקרון, עשויות לזכות את הנפגעים בפיצוי, אם הנפילה קשורה לנהיגה לא זהירה או לתשתית לא מתפקדת.

מה לעשות במקרה של נפילה?

אם נפגעת בתאונה בתחבורה ציבורית, חשוב לפעול באופן מסודר: ראשית, יש לתעד את האירוע, כולל פרטי תאונה, תנאי המקום והפציעות. צילום של המקום, הפציעות, וכל פרט שיכול להועיל יכול לעזור בהוכחת המקרה. יש גם לאסוף עדויות מעדים שראו את המקרה. בנוסף, יש להיעזר בטיפול רפואי מידי ולשמור את כל המסמכים הרפואיים שיכולים לשמש בהמשך. לאחר מכן, מומלץ לדווח למפעיל התחבורה הציבורית על המקרה ולפנות לעורך דין המתמחה בתחום, שילווה את התהליך ויעזור במימוש הזכויות.

מתי ניתן להגיש תביעה נזיקית?

אם הנפילה נגרמה בשל רשלנות של המפעיל (כגון תשתית לקויה או אי-תחזוקה), ניתן להגיש תביעה נזיקית בהתאם לחוק הנזיקין, ולתבוע פיצויים בגין נזקי גוף ושאר נזקים שלא מכוסים במסגרת ביטוח החובה.

למה חשוב להיעזר בעורך דין?

מימוש זכויותיך במקרה של נפילה בתחבורה ציבורית עשוי להיות מורכב ודורש עורך דין מיומן בתחום הנזיקין. עורך דין המתמחה בדיני נזיקין ובמיצוי זכויות רפואיות יוכל להבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך באופן המהיר והיעיל ביותר.

נפילה בתחבורה ציבורית, בין אם באוטובוס, רכבת ישראל או רכבת קלה, עשויה לגרום לנזקים משמעותיים. אולם, הנפגעים זכאים לפיצויים רחבים. חשוב לפעול במהירות ולפנות לעורך דין מקצועי על מנת למצות את זכויותיך ולקבל את הפיצוי המגיע לך.

משרדנו מתמחה בליווי נפגעי תאונות בתחבורה ציבורית. אנו כאן כדי לעזור לך ולוודא שתקבל את הפיצויים המגיעים לך. פנה אלינו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות.

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא

054-6672585